SkyDreamRC. Un produs Blogger.
RSS

Prima misiune de salvare


 Pe 3 ianuarie 1944 la bordul distrugătorului naval american USS TURNER a avut loc o explozie, într-o furtună, care s-a simțit până la 50 de mile depărtare după care a mai avut loc o a doua explozie la 40 de minute după prima explozie. Mulți supravetuitori au ajuns la spitalul din Sandy Hook, dar din cauza numărului mare de răniți spitalul avea mare nevoie de sânge pentru transfuzi. Din cauza unui viscol toate aeronavele au fost oprite la sol  și nu se putea face nimic.
 Dar admiralul Parker al pazei de  coastă al Americii, a sunat la New York pe comandandul Frank Erickson să îl întrebe dacă poate aduce sângele cu un elicopter pe conditile meteorologice. Comandantul din cauza entuziasmului sau și din cauza dorinței de a demonstra lumi cât de folositoare sunt elicopterele nu a stat pe gânduri și a acceptat pe loc.
 Frank Erickson împreuna cu copilotul lui Walter Bolton s-a urcat în ultimul model al marinei, Sikosky R-4 (Buno 46445), și s-au luptat vitezeste cu viscolul care făcea manevrarea și menținerea contrului asupra aeronavei și mai dificilă. Acest fapt a cauzat o reacție extremă. Frak nu a avut altă opțiune decât să își lege mână dreaptă de manetă elicopterului pentru a putea echilibra elicopterul. Cu o putere de doar 200 căi putere cei doi au reușit până la urmă să ducă sângele la spitaulul din Sandy Hook, stabilind rolul principal al elicopterelor.
 Comandantul Frank Erickson a declarat pentru presă:"Weather conditions were such that this flight could not have been made in any other type of aircraft. But for a helicopter, it was simple [1]”. Datorită acestei declarații ziarul New York Times, în editură din 6 ianuarie 1944 a scris: "It was indeed routine for the strange rotary-winged machine which Igor Sikorsky has brought to practical flight, but it shows în striking fashion how the helicopter can make use of tiny landing areas în conditions of visibility which make other types of flying imposible [2]”. 




 1-"Condițiile meteorologice erau de așa natură încât acest zbor nu putea fi realizat cu orice alt tip de aeronavă. Dar pentru un elicopter, a fost simplu”. 
 2-”A fost într-adevăr un zbor de rutină pentru ciudată mașină cu aripi rotative pe care Igor Sikorsky a adus-o la practică de zbor, dar sa prezentat într-un mod uimitor cât de bine un elicopter poate face uz de zonele de aterizare  mici, în condiții de vizibilitate care fac alte tipuri de zboruri imposibile." 

Bibliografie:
-http://www.helis.com/stories/1mission.php

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii: